ZDRAVOTNÍ MISIE

Člověk léčí, ale Bůh uzdravuje

Jak napomoci lepšímu trávení?

Abyste dosáhli rychle zlepšení a dobrých výsledků, dodržujte těchto několik zásad, které zabrání zhoršenému trávení:

  • Jezte pouze 2x denně, v případě větší tělesné aktivity 3x denně.
  • Udělejte si na jídlo dostatek času. Jezte v klidu. Každé sousto dobře prosliňte. Pokud mluvíte při jídle, zpravidla jídlo nedostatečně prožvýkáte a hltáte.
  • Ideální je naplnit žaludek potravou asi z 3/4, u suchého jídla je možno trochu pít (asi co vejde 2-3x do úst), přičemž asi 25% objemu žaludku by mělo zůstat prázdného, pro žaludeční šťávy a pro možnost volné peristaltiky.
  • Ukazuje se praktickou zásadou jíst ke snídani ovoce, různé kaše, eventuálně celozrnné pečivo tj. energeticky bohatší jídla a k obědu zeleninu, škroboviny (obilniny, brambory apod.) a bílkoviny. Pokud se rozhodnete z důvodu velkého výdeje energie pro večeři, potom by měla být velmi lehká na trávení, nejlépe tedy nějaký koktejl nebo zralé ovoce, různé pufované výrobky a lehce stravitelné kaše jsou také možné. U večeře ale příliš potraviny nekombinujte, prodlužuje se tím výrazně doba trávení a v noci může dojít k nežádoucímu nadbytku uvolněných sacharidů v těle, což vede k narušení spánku, riziku kvašení potravy ve střevech a obezitě.
  • Snažte se při každém jídle sníst alespoň 15-20% syrové stravy. Začínejte s rozvahou a poměr syrové stravy postupně na úkor vařené stravy zvyšujte, až jak je vám libo. Pamatujte, že oslabený organismus není schopen ihned trávit větší množství syrového ovoce a už vůbec ne zeleniny. Příslušné orgány musejí nejprve zesílet a i střevní mikroflóra se musí upravit. Porušení této zásady často vede k dalšímu oslabení zažívání a někdy i k zánětům žaludku.
  • Mezi jídly nic nepopojídejte. Bráníte tím optimálnímu trávení. Uvědomte si, že žaludek tráví ovoce asi 3-4 hodiny, zeleninu asi 5-6 hodin, ořechy a semena ještě déle. A pro zajímavost, sýr může být v závislosti na druhu a úpravě tráven až 12 hodin. Žaludek potřebuje čas pro odpočinek. Nechte ho po zpracování potravy aspoň hodinu před dalším jídlem odpočinout.
  • Čerstvé ovoce a čerstvá zelenina by neměly chybět v žádném jídle.
  • Melouny jezte odděleně od ostatních druhů ovoce.
  • Kyselé ovoce jezte odděleně od sladkého ovoce.
  • V jednu chvíli jezte jen jeden druh bílkovin, například - živočišné bílkoviny (které obecně nejsou vhodné ke konzumaci) a fazole jsou dohromady špatně stravitelné.
  • Nekombinujte koncentrované bílkoviny se škroby či cukrem. Např.: Nejezte mléčné výrobky (které obecně nejsou pro výživu lidí vhodné) v kombinaci s pečivem. Jiným příkladem může být kombinace tofu a brambor.
  • Pokud je to možné, snažte se o kombinace: zelenina + bílkoviny, zelenina + složité sacharidy (škroby - obilniny, brambory, rýže).

Pravidelné přejídání vede rychle ke špatnému trávení, což následně způsobuje podvýživu a hromadění toxinů. Existuje zde jedno jednoduché pravidlo – na jedno posezení nejezte více než dvojnásobek objemu svých dlaní.

Nezapomínejte, že tak jako jedna konfekční velikost oděvů nevyhovuje všem, nemusí být strava jednoho člověka optimální pro člověka druhého. Stanovte si dle zásad vyvážené racionální stravy a biblické biohygieny co je pro vás nejvhodnější a postupujte podle tohoto schématu. Individuálně vyvážená strava, která je vám ušitá na míru, uklidňuje mysl a umožňuje všestranný tělesný rozvoj a prospěch.

Nezapomínejte, že optimální strava není jen přísunem životně důležitých látek a energie, ale i lékem. Náš Stvořitel přesně věděl, co je pro výživu člověka nejlepší a tak může i přirozená strava skrze přírodní zákony léčit, za předpokladu, že dostane příležitost. Pouze tehdy, když jíte správně, je tělo schopné čerpat z jídla živiny a dodávat je poškozeným a opotřebovaným tkáním a orgánům.

Copyright © 2015-2020 ZDRAVOTNÍ MISIE s.r.o. Všechna práva k obsahu vyhrazena.

X

Right Click

No right click